Przedsiębiorczy mechanik w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau

August Horch – jest to postać znana w świecie motoryzacyjnym. Urodził się w 1868 roku w rodzinie rzemieślniczej. Po ukończeniu edukacji w 1891 roku, pracował jako inżynier budowy maszyn w Rostocku, w Lipsku i u Karla Benza w Mannheim. Następnie założył własne przedsiębiorstwo o nazwie Horch&Cie w Koln-Ehrenfeld. W 1900 roku zbudował swój pierwszy pojazd. Trzy lata później skonstruował pierwsze niemieckie auto z silnikiem czterocylindrowym i przeniósł zakład do Zwickau. W 1907 roku wprowadził na rynek jednostkę sześciocylindrową. Zaczęto produkcję  pojazdów luksusowo-sportowych. Niestety znakomity konstruktor okazał się słabym biznesmenem, co doprowadziło go do utraty przedsiębiorstwa w 1909 roku z powodów kłopotów finansowych. Zdecydował się założyć w 1909 roku fabrykę August Horch Automobilwerke GmbH również z siedzibą w Zwickau. Po fali protestów poprzednich wspólników prowadzących firmę Horch AG, August Horch w 1910 roku zmienił nazwę firmy na Audi Automobilwerke GmbH. Stracił tę firmę w 1920 roku. W 1932 roku firma Audi połączyła się z saksońskimi producentami samochodów: Horch, Wanderer, DKW tworząc przedsiębiorstwo Auto Union AG. Horch został członkiem rady nadzorczej. Pełnił tę funkcję do 1945 roku. Po zakończeniu II Wojny Światowej, Niemcy zostały podzielone na strefy okupacyjne. W 1948 roku, Horch przeniósł firmę do Ingolstadt, gdzie uruchomiono produkcję samochodów marki Audi. Zwickau znalazło się w radzieckiej strefie okupacyjnej, z której rok później powstało NRD. W fabryce w Zwickau zaczęto produkcję Trabanta. Ostatni z Trabantów nosił oznaczenie 1.1, wyposażono go w silnik czterosuwowy pochodzący z Volkswagena Polo.

Muzeum Augusta Horcha mieści się w jego dawnej fabryce. Można tu obejrzeć prawdziwe perełki motoryzacji. Każdy wielbiciel samochodów, klasyków, oldtimerów, automobili powinien odwiedzić to miejsce.

Leave a Comment